Τόπος συνάντησης για εμάς που πιστεύουμε
πως τα εμπόδια είναι για να τα υπερπηδάς,
όχι για να σε σταματούν. Που σκεφτόμαστε θετικά,
αναλαμβάνουμε δράση και συμμετέχουμε σε ό τι μας αφορά.

Δείτε το από άλλη γωνία

30 Μαΐου 2018, 10:30

Ψυχολογία, πώς επηρεάζει την αλλεργία;

Οι εποχιακές αλλεργίες επηρεάζουν κάθε χρόνο όλο και μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού. Γνωρίζετε, όμως, ότι η κακή ψυχολογία μπορεί να συμβάλει στην αύξηση των συμπτωμάτων της αλλεργίας σε μεγάλο βαθμό; Δείτε παρακάτω, τι μπορούμε να κάνουμε για να την αντιμετωπίσουμε.

Ξέρουμε ότι έφτασε η Άνοιξη όταν εκτός από τις πολλές λιακάδες, παρατηρούμε ότι οι περισσότεροι γύρω μας (πιθανότατα και εσείς) παραπονούνται για κνησμό στο δέρμα και στα μάτια, δακρύρροια και καταρροή της μύτης, συνεχές φτέρνισμα και βήχα. Είναι αξιοσημείωτο, δε, ότι περίπου το 10% των Ελλήνων θα εκδηλώσουν κάποιο είδος αλλεργίας που ίσως εξελιχθεί και σε άσθμα τις επόμενες δεκαετίες.

Τα πιο γνωστά αίτια της αλλεργίας είναι η γύρη, οι ατμοσφαιρικοί ρύποι και τα ακάρεα σκόνης. Ωστόσο, η κακή ψυχολογία μπορεί να συμβάλει στην αύξηση των συμπτωμάτων της αλλεργίας σε μεγάλο βαθμό. 

Πώς η κακή ψυχολογία επηρεάζει τα συμπτώματα της αλλεργίας; 

Το άγχος και η κακή ψυχολογία είναι η αντίδραση του οργανισμού μας σε διάφορες καταστάσεις και επηρεάζει την ποιότητα της ζωής μας. Πιο συγκεκριμένα, το πεπτικό, το κυκλοφορικό και ιδίως το ανοσοποιητικό σύστημα προσαρμόζεται και αντιδρά στα επίπεδα άγχους. Έτσι, όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε κακή ψυχολογική κατάσταση ή έχει άγχος, ο οργανισμός εκκρίνει διάφορες ορμόνες, όπως η ισταμίνη που προκαλεί τα αλλεργικά συμπτώματα.  Σε αυτό το σημείο, είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι το άγχος δεν προκαλεί την αλλεργία, αλλά αυξάνοντας τα επίπεδα ισταμίνης στο αίμα αυξάνει και τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων. 

Η  κορτιζόλη, επίσης, παράγεται από τον οργανισμό όταν υπάρχει άγχος και κακή ψυχολογία, και αποτελεί την κύρια ορμόνη του στρες. Όταν αυτή η ορμόνη αυξάνεται επηρεάζει το ανοσοποιητικό σύστημα και έτσι κάνει πιο ευάλωτο τον οργανισμό σε ασθένειες και συνεπώς και στους παράγοντες που προκαλούν αλλεργία.

Διαχείριση της ψυχολογίας μας για μείωση αλλεργικών συμπτωμάτων

Κατανοώντας τους μηχανισμούς της αλλεργίας και τους παράγοντες που την επηρεάζουν μπορούμε να βρούμε και τους κατάλληλους τρόπους αντιμετώπισης. Όπως θα δείτε παρακάτω, φροντίζοντας για την καλή ψυχολογία μας μπορούμε να μειώσουμε σε αρκετά μεγάλο βαθμό την ένταση των αλλεργικών συμπτωμάτων:

Ύπνος: Αφιερώστε χρόνο στην ξεκούραση του οργανισμού σας για να μειώσετε το άγχος και να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας. Ο ύπνος αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς τρόπους στην καταπολέμηση του άγχους και της κακής ψυχολογίας. 

Γυμναστική: Όταν ο οργανισμός γυμνάζεται εκκρίνει επινεφρίνη, η οποία βοηθάει στην καλή αναπνοή και οξυγόνωση του οργανισμού μας. Με αυτό τον τρόπο συμβάλλει στην καλή ψυχολογία και διάθεση με αποτέλεσμα το ανοσοποιητικό μας να μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα στους παράγοντες που προκαλούν αλλεργία. Σε κάθε περίπτωση, τα άτομα που υποφέρουν από αλλεργίες ειδικά στη γύρη, είναι προτιμότερο να γυμνάζονται σε εσωτερικούς χώρους για να αποφεύγουν τα αλλεργικά ερεθίσματα.  

Διατροφή: η σωστή διατροφή συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και είναι σημαντικό να αποφεύγουμε μεγάλες δόσεις καφεΐνης ή αλκοόλ καθώς επηρεάζουν σημαντικά την ψυχολογία μας. 

Εντοπισμός και απομάκρυνση παραγόντων που εντείνουν το άγχος: Ζούμε σε μία κοινωνία όπου καθημερινά αντιμετωπίζουμε διαπληκτισμούς, συνεχείς κλήσεις, σημαντικές συναντήσεις και σίγουρα για τον κάθε έναν, οι αγχωτικοί παράγοντες διαφέρουν. Εντοπίστε τους παράγοντες αυτούς και προσπαθήστε να τους ελέγξετε, καθώς αυτό θα δώσει «χώρο» στο ανοσοποιητικό σας να αντιμετωπίσει τις αλλεργίες καλύτερα. 

Ψυχαγωγία: Προσπαθήστε να διαθέσετε χρόνο και χρήματα για να κάνετε πράγματα που σας αρέσουν και σας ξεκουράζουν πνευματικά, ούτως ώστε να μειώσετε το άγχος και να βελτιώσετε την ψυχολογία σας. 

Φάρμακα για την αλλεργία: Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας αναφορικά με τη θεραπεία που χρειάζεται να ακολουθήσετε, γιατί όπως αναφέραμε και νωρίτερα η ψυχολογία επηρεάζει την ένταση των συμπτωμάτων της αλλεργίας αλλά δεν την προκαλεί. Ακολουθήστε τις παραπάνω οδηγίες μαζί με τις οδηγίες του γιατρού σας, για ακόμα καλύτερη αντιμετώπιση.

Τα καλά νέα, είναι ότι παρ' όλο που η κακή ψυχολογία επηρεάζει το ανοσοποιητικό μας και αυξάνει τα συμπτώματα της αλλεργίας, είναι στο χέρι μας να ελέγξουμε το άγχος και να διαχειριστούμε καλύτερα τις αντιδράσεις του οργανισμού μας.

Γνωρίζατε ότι η γνώμη των άλλων μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογία σας; Ενημερωθείτε για τους τρόπους αντιμετώπισης.

Η άποψή σας;

comments powered by Disqus
Ο λόγος ύπαρξης αυτού του ιστότοπου είναι να γίνεται συζήτηση, να ακούγονται γνώμες , να μοιράζονται προβληματισμοί. Εδώ λοιπόν, περιμένουμε τη δική σας άποψη. Προσπαθήστε το σχόλιό σας να είναι σύντομο και κατανοητό και να σέβεται τους συνομιλητές σας και τους αναγνώστες γενικά. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράφουμε υβριστικά σχόλια.

Δείτε ακόμη

Τους καλοκαιρινούς μήνες, το κοντέρ γράφει πολλά χιλιόμετρα, καθώς, οι αποστάσεις που διανύουμε, για να βρεθούμε στην αγαπημένη μας παραλία ή για ν'ανακαναι ακοπακοπές και τις αποστλύψουμε το νησί στο οποίο κάνουμε διακοπές, μαζί με τις κοντινές εκδρομές τα Σαββατοκύριακα, είναι μεγάλες. Με δεδομένη φέτος και την αύξηση στην τιμή της βενζίνης, αυτά είναι μερικά πολύ χρήσιμα tips για οικονομική οδήγηση, για να μην ξοδέψουμε όλα μας τα χρήματα στις μετακινήσεις.

Περισσότερα
Το καλοκαιράκι είναι εδώ και πλέον δεν μπορείτε να μένετε λεπτό μέσα σε 4 τοίχους. Είναι λογικό να προτιμάτε να είστε όσο γίνεται περισσότερο έξω, στον δροσερό κήπο του σπιτιού ή του εξοχικού σας! Καλό λοιπόν είναι να φροντίσετε και να προστατέψετε τον κήπο σας, αφού θα σας φιλοξενήσει σχεδόν για το υπόλοιπο καλοκαίρι.
Περισσότερα