Τόπος συνάντησης για εμάς που πιστεύουμε
πως τα εμπόδια είναι για να τα υπερπηδάς,
όχι για να σε σταματούν. Που σκεφτόμαστε θετικά,
αναλαμβάνουμε δράση και συμμετέχουμε σε ό τι μας αφορά.

Εξυπνότεροι στα καθημερινά

01 Ιανουαρίου 0001, 12:00

7 καθημερινές συνήθειες για καλύτερη υγεία

Υιοθετώντας όλες ή έστω και μία από τις συνήθειες αυτές, βελτιώνουμε την ποιότητα της ζωής μας και ενισχύουμε την υγεία μας.
Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται, να φροντίσουμε τη διατροφή, τη φυσική κατάσταση και την ψυχολογία μας. Αρκεί να βάλουμε στο καθημερινό μας πρόγραμμα 7 μικρές συνήθειες που μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στην ποιότητα της ζωής μας.

1. Μια βόλτα στη φύση

Έρευνες έχουν δείξει πως όταν είμαστε σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον, έχουμε λιγότερο στρες, καλύτερη μνήμη, γινόμαστε πιο δημιουργικοί και νιώθουμε καλύτερα για τον εαυτό μας.

2. Συντροφιά με φίλους και συγγενείς

Όπως αναφέρει στο βιβλίο του, Stumbling on Happiness, ο καθηγητής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, Ντάνιελ Γκίλμπερτ, η οικογένεια και οι φίλοι μας είναι από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ευτυχίας. Ο ίδιος μάλιστα προσθέτει πως «οτιδήποτε άλλο πιστεύουμε ότι μας κάνει ευτυχισμένους δεν είναι στην πραγματικότητα τίποτα άλλο από τρόποι με τους οποίους ελπίζουμε ότι θα εξασφαλίσουμε περισσότερους φίλους». Η παρέα με αγαπημένους ανθρώπους μας εξασφαλίζει καλύτερη υγεία, μακροζωία και καλύτερη ποιότητα ζωής.

3. Σταθερό πρόγραμμα ύπνου

Η έλλειψη αλλά και η κακή ποιότητα του ύπνου βάζει σε κίνδυνο την υγεία μας, αφού αυξάνει τις πιθανότητες να αρρωστήσουμε και να παχύνουμε, αλλά και μας κάνει πιο νευρικούς, αρνητικούς και αναποφάσιστους. Ένα από τα πιο απλά «κόλπα» για να εξασφαλίσουμε καλό ύπνο είναι να φροντίσουμε να πέφτουμε στο κρεβάτι μας κάθε βράδυ την ίδια ώρα. Εντάξει, θα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, κανείς δεν είπε ότι πρέπει να στερηθούμε την κοινωνική ζωή για χάρη του ύπνου (άλλωστε και οι φίλοι μας κάνουν καλό, βλέπε πιο πάνω), όμως ο στόχος θα πρέπει να είναι να ακολουθούμε ένα όσο το δυνατόν πιο σταθερό πρόγραμμα.

4. Χρήση αντιηλιακού

Προσθέτοντας την αντιηλιακή κρέμα στην καθημερινή ρουτίνα ομορφιάς σας, όχι μόνο το καλοκαίρι αλλά στη διάρκεια όλου του χρόνου, συμβάλλετε σημαντικά στην πρόληψη μιας από τις πιο συχνές μορφές καρκίνου, αυτής του δέρματος. Επιπλέον, θα φαίνεστε νεότεροι, αφού η ηλιακή ακτινοβολία είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες πρόωρης γήρανσης.

5. 30 λεπτά άσκησης

Δεν χρειάζεται να αποκτήσετε ετήσια συνδρομή σε γυμναστήριο ούτε να κάνετε εικονικά χιλιόμετρα πάνω στο διάδρομο ή το στατικό ποδήλατο για να είστε fit και υγιείς. Τριάντα λεπτά έντονης (ή εξήντα λεπτά μέτριας έντασης) άσκησης την ημέρα είναι ό,τι χρειάζεται ο μέσος άνθρωπος για να διατηρείται σε καλή φυσική κατάσταση. Η γυμναστική μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης πολλών μορφών καρκίνου, βελτιώνει την υγεία της καρδιάς και ανεβάζει τη διάθεση. Προσπαθήστε να βρείτε μια φυσική δραστηριότητα, όπως για παράδειγμα το περπάτημα, ή ένα σπορ που πραγματικά σας διασκεδάζει. Έτσι, έχετε περισσότερες πιθανότητες να το βάλετε στην καθημερινότητά σας και λιγότερες να το εγκαταλείψετε σύντομα.

6. Αποχαιρετισμός στη ζάχαρη

Στην πραγματικότητα, είναι εντελώς αδύνατον να μην καταναλώνουμε καθόλου ζάχαρη αφού είναι κρυμμένη σε δεκάδες τροφές –ακόμα και σε κάποιες που δεν τρώμε για γλυκό, όπως οι τυποποιημένοι χυμοί, οι έτοιμες σάλτσες, οι μπάρες δημητριακών κ.α. Ωστόσο, μπορούμε να  αποφύγουμε μια αρκετά σημαντική ποσότητα ζάχαρης, αν για παράδειγμα, αρχίσουμε να πίνουμε τον καφέ μας σκέτο, να προτιμάμε φρούτο αντί για γλυκό μετά το φαγητό και νερό αντί για αναψυκτικό. Γιατί όμως να στερήσουμε από τον εαυτό μας αυτή τη γλυκιά απόλαυση; Το πρόβλημα με τη ζάχαρη είναι ότι δεν προκαλεί μόνο τερηδόνα στα δόντια και έξτρα κιλά στο σώμα. Σύμφωνα με έρευνα αμερικανών επιστημόνων, η ζάχαρη είναι σχεδόν «τοξική» για τον οργανισμό, προκαλεί φθορές στα όργανα και επηρεάζει τη φυσιολογική λειτουργία των ορμονών. 

7. Σπιτικό φαγητό

Ακόμα και μια απλή σαλάτα μπορεί να είναι στην πραγματικότητα μια… θερμιδική βόμβα με πράσινο περιτύλιγμα, εάν κολυμπάει σε μια σάλτσα πλούσια σε λιπαρά και σε ζάχαρη όπως συνήθως οι σαλάτες που τρώμε στα fast food και τα εστιατόρια. Ο μόνος τρόπος για να είμαστε σίγουροι ότι τα φαγητά μας είναι φτιαγμένα από φρέσκιες πρώτες ύλες και μαγειρεμένες με υγιεινές μεθόδους είναι να τα ετοιμάζουμε μόνοι σας. 

Η άποψή σας;

comments powered by Disqus
Ο λόγος ύπαρξης αυτού του ιστότοπου είναι να γίνεται συζήτηση, να ακούγονται γνώμες , να μοιράζονται προβληματισμοί. Εδώ λοιπόν, περιμένουμε τη δική σας άποψη. Προσπαθήστε το σχόλιό σας να είναι σύντομο και κατανοητό και να σέβεται τους συνομιλητές σας και τους αναγνώστες γενικά. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράφουμε υβριστικά σχόλια.

Δείτε ακόμη

Πειθαρχία χωρίς τιμωρία; Και όμως γίνεται. Η κλασική τιμωρία μπορεί να βοηθά τους γονείς να αποσυμπιεστούν από το θυμό ή και την απόγνωση, που μπορεί να νιώθουν λόγω κούρασης ή άγχους, αλλά δεν μαθαίν
Περισσότερα
Πρόκειται να ταξιδέψετε σύντομα και μάλιστα μόνοι; Ναι, μπορείτε να περάσετε και μόνοι σας καλά! Το μυστικό βρίσκεται στην σωστή προετοιμασία και στην θετική σας διάθεση.
Περισσότερα